Vi på Veritas

Veritas består inte bara av siffror som föregås av plus eller minus. Veritas består i första hand av människor.

Den sista dagen år 2012 hade Veritas sammanlagt 154 anställda. I årsverken mätt arbetade i snitt 137 anställda på Veritas under år 2012.

Majoriteten av oss jobbar på huvudkontoret i Åbo. Vår företagsenhet och placeringsavdelningen har sitt kontor i Helsingfors. Utöver Åbo och Helsingfors betjänas våra kunder även av våra lokala kontaktchefer i Jakobstad, Vasa, Uleåborg, Tammerfors och Borgå.

I en serviceorganisation består vårt arbete i huvudsak av kundservice och expertuppdrag. Cirka tio procent av medarbetarna hör till mellanledningen och fem procent till den högsta ledningen. Vår organisationsstruktur är låg, vilket yttrar sig bland annat i att vi på individnivå upplever att vi kan påverka de beslut som fattas i bolaget.

Av Veritas anställda är 77 procent kvinnor. Också majoriteten av den högsta ledningen och mellanledningen är kvinnor, 65 procent. Av tjänstemännen är 98 procent kvinnor.

Vi på Veritas uppskattar vår arbetsgivare bland annat för att vi erbjuds möjlighet att utvecklas. Vi har ett starkt engagemang för vårt arbete och vår arbetsgivare. Anställningsförhållandets längd är i medeltal nio år.

Vår sammanlagda lönesumma uppgick år 2012 till cirka 8,3 miljoner euro.

Veritas Pensionsförsäkrings personal 2012
  2012 2011