Yritysvastuun tavoitteet ja mittarit

Veritaksen yritysvastuun painopistealueita ovat asiakkaat ja edunsaajat, vastuullinen sijoittaminen, hyvä hallinto sekä vastuullinen työnantaja ja jokaiselta näiltä osa-alueilta on koottu yhteensä yhdeksän päätavoitetta. Näiden tavoitteiden toteutumista seuraamme 12 eri mittarin avulla.

Asiakkaat ja edunsaajat

Kannamme vastuumme asiakkaistamme ja eläkkeensaajistamme osana eläkejärjestelmää.

1. Panostamme asiakaspalveluun

  • 1A: Asiakkaiden arvio vakuutuspalvelujen asiakaspalvelusta (NPS)
  • 1B: Asiakkaiden arvio eläkepalvelujen asiakaspalvelusta (NPS)

2. Teemme eläkepäätökset nopeasti ja luotettavasti

  • 2A: Eläkehakemusten keskimääräinen käsittelyaika päivissä
  • 2B: Päätösten pysyvyysprosentti muutoksenhaussa

3. Tuemme asiakkaitamme työkykyriskien hallinnassa

  • 3A: Asiakkaiden antama arvio työkykykoulutuksien hyödynnettävyydestä
  • 3B: Asiakkaat, jotka aloittavat toimenpiteitä tehdyn työhyvinvointikartoituksen perusteella

Vastuullinen sijoittaminen

Sijoitamme eläkevarat tuottavasti, turvallisesti ja vastuullisesti.

4. Kehitämme sijoitustoimintaamme entistä vastuullisemmaksi

  • PRI-raportin arvosanat

5. Toimimme ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi

  • Sijoitussalkun painotettu hiili-intensiteetti

Hyvä hallinto

Arvot ja vastuulliset liiketoimintaperiaatteet ohjaavat toimintaamme.

6. Jokainen veritaslainen tuntee työtään koskevan sääntelyn

  • Sisäisten koulutusten suoritusprosentti

7. Kehitämme raportointia sen osalta, miten toteutamme vastuullisuutta sijoitustoiminnassa

  • PRI-raportin arvosanat (Tätä mittaria ei tulla käyttämään enää vuonna 2023)

Vastuullinen työnantaja

Teemme töitä sen eteen, että jokainen veritaslainen voi työssään hyvin.

8. Teemme yhteistyötä ja osallistamme työntekijöitämme

  • Henkilöstökyselyjen kysymykset, jotka koskevat yhteistyötä ja osallistamista

9. Kaikilla on oikeus hyvään johtajuuteen

  • Henkilöstökyselyjen kysymykset, jotka koskevat esihenkilötyötä