Veritaksen yritysvastuun painopistealueita ovat asiakkaat ja edunsaajat, vastuullinen sijoittaminen, hyvä hallinto sekä vastuullinen työnantaja ja jokaiselta näiltä osa-alueilta on koottu yhteensä yhdeksän päätavoitetta. Näiden tavoitteiden toteutumista seuraamme 12 eri mittarin avulla.
Asiakkaat ja edunsaajat
Kannamme vastuumme asiakkaistamme ja eläkkeensaajistamme osana eläkejärjestelmää.
1. Panostamme asiakaspalveluun
- 1A: Asiakkaiden arvio vakuutuspalvelujen asiakaspalvelusta (NPS)
- 1B: Asiakkaiden arvio eläkepalvelujen asiakaspalvelusta (NPS)
2. Teemme eläkepäätökset nopeasti ja luotettavasti
- 2A: Eläkehakemusten keskimääräinen käsittelyaika päivissä
- 2B: Päätösten pysyvyysprosentti muutoksenhaussa
3. Tuemme asiakkaitamme työkykyriskien hallinnassa
- 3A: Asiakkaiden antama arvio työkykykoulutuksien hyödynnettävyydestä
- 3B: Asiakkaat, jotka aloittavat toimenpiteitä tehdyn työhyvinvointikartoituksen perusteella
Vastuullinen sijoittaminen
Sijoitamme eläkevarat tuottavasti, turvallisesti ja vastuullisesti.
4. Kehitämme sijoitustoimintaamme entistä vastuullisemmaksi
- PRI-raportin arvosanat
5. Toimimme ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi
- Sijoitussalkun painotettu hiili-intensiteetti
Hyvä hallinto
Arvot ja vastuulliset liiketoimintaperiaatteet ohjaavat toimintaamme.
6. Jokainen veritaslainen tuntee työtään koskevan sääntelyn
- Sisäisten koulutusten suoritusprosentti
7. Kehitämme raportointia sen osalta, miten toteutamme vastuullisuutta sijoitustoiminnassa
- PRI-raportin arvosanat (Tätä mittaria ei tulla käyttämään enää vuonna 2023)
Vastuullinen työnantaja
Teemme töitä sen eteen, että jokainen veritaslainen voi työssään hyvin.
8. Teemme yhteistyötä ja osallistamme työntekijöitämme
- Henkilöstökyselyjen kysymykset, jotka koskevat yhteistyötä ja osallistamista
9. Kaikilla on oikeus hyvään johtajuuteen
- Henkilöstökyselyjen kysymykset, jotka koskevat esihenkilötyötä