Byt till Veritas

Vi går rakt på sak, eftersom du säkert har något bättre att göra än att scrolla på pensionsbolagets webbsidor. Varför ska du byta till Veritas?

Du får en egen försäkringsperson

Hos oss sköter samma person alltid dina försäkringsärenden. Din egen kontaktperson vet allt om FöPL och ArPL så att du kan fokusera på annat.

Vi besvarar ditt samtal inom 20 sekunder

Du kan säga adjö till kömusik. Vi står till tjänst när du behöver vår hjälp och besvarar ditt samtal inom 20 sekunder. Kolla fast om det stämmer:

  • FöPL-försäkringsärenden tfn 010 195 612
  • ArPL-försäkringsärenden tfn 010 195 600

Vi talar ett pensionsförsäkringsspråk som du förstår

Du behöver inte lära dig alla krångligheter i pensionssystemet – därför finns vi här. Om du behöver stöd, information eller råd i pensionsärenden, står vi alltid till tjänst.

Hos oss har alla kunder tillgång till arbetshälsotjänster

Hos oss har varje kund tillgång till de verktyg till hantering av risken för arbetsoförmåga, oavsett företagets storlek eller kundrelationens längd.

Vi är en ansvarsfull och solvent aktör

Även om vi varken är högtravande eller stelbenta sköter vi vårt jobb ansvarsfullt och tar hand om vår solvens. Vi beaktar ansvarsaspekterna också i våra placeringar och vår ambition är att ha en klimatneutral placeringsportfölj före 2035.

Bästa servicen till bästa pris

FöPL-försäkringen kostar ungefär lika mycket i alla pensionsbolag. Däremot varierar avgifterna för ArPL-försäkringarna mellan olika pensionsbolag och vi informerar gärna om vårt pris. Begär en offert om du funderar på att flytta din försäkring till Veritas.

Teckna eller flytta en FöPL-försäkring

Teckna eller flytta en ArPL-försäkring

Begär offert

Kunderna uppskattar vår service

”Lysande service och vänliga riktiga människor, inga robotar eller irriterande plingeliplong-musik.”

”På grund av att jag har en egen försäkringsperson kommer jag inte att byta pensionsförsäkringsbolag även om jag nog ändrat andra försäkringar.”

”Det är nog ett jättebra pensionsförsäkringsbolag. Där används klarspråk så att också jag förstår. Jag kan inte annat än tacka er alla.”

”Tack vare er service kommer jag aldrig att byta pensionsförsäkringsbolag. Jag stannar som kund.”

”Jag höll på att få kaffet i vrångstrupen när er rådgivare genast svarade i telefon! Otroligt snabbt!”