Kundidentifiering

Varför ber Veritas mig att identifiera mig eller kontrollera uppgifterna?

Veritas har en lagstadgad skyldighet att känna till och identifiera sina kunder. Vi frågar efter vissa uppgifter när du blir vår kund och tidvis under kundrelationen. Genom att besvara frågorna hjälper du oss att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism.

Med hjälp av uppdaterade uppgifter kan vi också betjäna dig bättre.

Vi frågar om

  • ansvarspersoner och verkliga förmånstagare
  • typen av affärsverksamhet och vid behov omfattningen av den.

Hur kontrollerar jag uppgifterna?

Om Veritas ber dig att kontrollera dina uppgifter ska du logga in i webbtjänsten. Klicka på ”Kontrollera uppgifterna” i övre kanten av sidan.

Om uppgifterna är korrekta, kvittera uppgifterna kontrollerade och så är saken klar.

Om det finns något att uppdatera i uppgifterna kan du meddela ändringarna genast. Kom ihåg att meddela de ändrade uppgifterna också till handelsregistret.

Har du frågor? Vi hjälper dig gärna.

Om du har frågor om detta eller något annat pensionsförsäkringsärende hjälper vi dig gärna. Du kan ringa oss på tfn 010 195 600 eller skicka ett e-postmeddelande till tyel@veritas.fi. Du kan också kontakta oss informationssäkert i vår webbtjänst.

Vi betjänar vardagar kl. 8–16 och besvarar ditt samtal inom 20 sekunder.

Kontrollera uppgifterna

Gå vidare för att kontrollera ditt företags uppgifter. Det går enkelt och snabbt att kontrollera uppgifterna.