Veritas kommunikation medier

Veritas nya webbsidor betjänar tydligt och människonära

18.9.2020, Nyheter och pressmeddelanden

Facebooktwitterlinkedin

Veritas digitala tjänster betjänar företagare, förmånstagare och övriga målgrupper allt bättre och personligare tack vare de förnyade webbsidorna.

Kunderna står i fokus: man hittar lätt det man söker och det är lätt att ta en försäkring. Det förnyade utseendet är fräscht och tydligt.

Tillgängligheten har beaktats på många sätt. Tillgängliga webbtjänster innebär bl.a. positiva användarupplevelser, ett språk som är lätt att förstå och enkel navigering. Det har alla webbanvändare nytta av.

Webbsidan veritas.fi fungerar väl i mobil och den är gjord på finska, svenska och engelska.

De viktigaste målgrupperna företagare, arbetsgivare och förmånstagare hittar lätt info som gäller pensionsförsäkringar. Övriga viktiga teman såsom placeringar, ekonomi, välmående i arbetet, ansvarsfullhet, arbetsgivarteman, nyhetsrum och fastigheter hittas på egna sidor.

”Veritas vill företagarnas pensionsförsäkrare med ett mänskligt grepp, och göra kundernas vardag lättare. Det gör vi nu även via webbsidorna, säger kommunikationschef Jessica Ålgars, som ansvarat för webbreformen tillsammans med en projektgrupp.

”I de färska fotografierna ser ni Veritas kunder och veritaner som betjänar er. Också kundberättelserna och företagarnas tips till andra företagare är intressanta och nyttiga.”

Nytta och iver föds när man gör tillsammans

Webbtrafiken mäts ständigt och webbinnehållet utvecklas på basis av analytik och användarrespons.

Webbreformen har gjorts i samarbete med inte bara kunder utan också i ett omfattande internt samarbete. Många veritaner har lärt sig att skriva för webb och publicera innehåll på sidorna. Dethär stöder den alla kommunicerar -kultur som håller på att byggas upp i ett bolag, som genomgår en stark förnyelse.

”De som varit med i webbprojektet har varit ivriga över att lära sig nytt. Den bredare kompetensen hjälper oss framöver att hålla sidorna aktuella och utveckla dem vidare”, säger Jessica Ålgars.

Till projektgruppen för att förnya webbsidorna hörde Jessica Ålgars (projektägare), Timo Eirola (projektchef), Linda Mattsson, Mirka Salmi, Roosa Simola och Sanna-Maria Sarelius (representant för partnern Å Communications).

Vi tackar de kunder som syns i våra härliga brändfoton:
Cafetoria roastery, Puusepänliike Wooden, Griippi, Sigge, Innogreen/Green House Effect, Bear & Water samt Tapio och Kristiina Peltomäki, Heikki och Voitto Lempinen.